Listopad, 2014

Pierwsza kicha z nową oponą

Środa, 26 listopada 2014 · dodano: 27.11.2014 | Komentarze 0

Tym razem odwołali mi wykład i było trochę czasu na rower. Szybko się ubrałem i koło 13 ruszyłem w kierunku Skały. Niestety już po 5 km kicha... Dziwne, bo opona świeżo zmieniona na nową. Zabrałem się za wymianę, ale w takiej temperaturze nie należy to do najprzyjemniejszych czynności. Szybko się uporałem i dalej pojechałem na Korzkiew. Odbiłem na boczną drogę w kierunku Ojcowa i zaliczyłem stromy podjazd do Białego Kościoła. Dalej fajne zjazdy w kierunku Zabierzowa i powrót przez Balice.

Szybka naprawa
Szybka naprawa © Majorus

Zamiast wykładu

Wtorek, 25 listopada 2014 · dodano: 26.11.2014 | Komentarze 0

Do wyboru miałem albo pójść na strasznie nudny wykład, albo wyskoczyć na 2 godzinki na rower. Nie zastanawiałem się zbyt długo i po chwili już jechałem do Kryspinowa. Po kilku dniach wschodniego wiatru nagle zaczęło wiać z zachodu. W Kryspinowie odbijam na Liszki i dalej jadę do Czernichowa. Powrót standardowo przez Wołowice i Bielany. Na koniec wjeżdżam jeszcze na kopiec Kościuszki.

Zimno

Niedziela, 23 listopada 2014 · dodano: 24.11.2014 | Komentarze 0

Po prawie tygodniowej przerwie wreszcie wyskoczyłem na chwilę pojeździć. Pogoda nie zachęcała. Zachmurzone i do tego zimno, ale jak już się zebrałem to trzeba było trochę przejechać. Najpierw pojechałem do Kryspinowa, dalej przez Baczyn i fajną ściankę do Sanki. Potem szybki i bardzo zimny zjazd i już byłem na drodze do Czernichowa. Na chwilę nawet wyszło słońce, ale niestety szybko się zachmurzyło. Powrót przez Bielany i ścieżką wzdłuż Wisły.

Szybka rundka

Poniedziałek, 17 listopada 2014 · dodano: 17.11.2014 | Komentarze 0

Po wolnej niedzieli dzisiaj postanowiłem się przejechać chociaż kawałek. Zajęcia skończyłem o 9, ale pogoda nie zachęcała. Wreszcie się zebrałem i ruszyłem w kierunku Kryspinowa. Miejscami gęsta mgła, a w lasach mokry asfalt. Dalej do Baczyna i przez Nawojową Górę w kierunku Krzeszowic. Tam wjeżdżam na główną drogę w kierunku Zabierzowa. Nie dojeżdżam jednak do samego miasta, ale w Kochanowie odbijam na stromą ściankę do Kleszczowa. Dalej przez Balice i Bielany wracam do domu.

Pętla ze znajomymi

Sobota, 15 listopada 2014 · dodano: 15.11.2014 | Komentarze 0

Pogoda kiepska, gęsta mgła, zimno i do tego mocny wiatr, ale umówiłem się na jazdę ze znajomymi. Ruszamy o 12:30 w stronę Kryspinowa. Dalej trasą IC do pierwszej górskiej premii. Wiatr mocno wieje w plecy, więc jedzie się super, a tempo całkiem niezłe. Dalej zjeżdżamy do Rybnej i jedziemy do Czernichowa. Powrót już zdecydowanie wolniej ze względu na przeciwny wiatr. Robimy jeszcze przerwę pod sklepem za Wołowicami i wracamy do Krakowa ścieżką wzdłuż Wisły.

Przed zajęciami

Czwartek, 13 listopada 2014 · dodano: 13.11.2014 | Komentarze 0

Zajęcia dopiero na 15, więc było trochę czasu na rower. Początek do Sanki trasą IC. Za premią górską skręcam w kierunku Rybnej i dalej do Czernichowa. Powrót przez Wołowice i Piekary z mocnym wiatrem w twarz. Poza Krakowem piękna pogoda, bezchmurne niebo, tylko zimno, jakieś 11 stopni. W samym Krakowie jak zwykle mgła...

Pod wiatr do Krakowa

Środa, 12 listopada 2014 · dodano: 12.11.2014 | Komentarze 0

Zajęcia dopiero na 12:30 więc nie musiałem się bardzo wcześnie zrywać, żeby zdążyć do Krakowa. Jednak już po kilku metrach wiedziałem, że to będzie ciężka droga. Od razu zaatakował mnie zimny i bardzo mocny wiatr w twarz. Jakoś dotoczyłem się do Chrzanowa, potem pojechałem na Trzebinię. Kawałek dalej zobaczyłem przed sobą jakiegoś szosowca. Za światłami schowałem się za ciężarówką i trochę podgoniłem, wreszcie udało się go dojść. Dalej jedziemy razem z mocnymi i bardzo częstymi zmianami. Jedzie się super, tempo znacząco wzrosło. Niestety w Krzeszowicach się rozdzielamy i dalej muszę sam walczyć z wiatrem. Po kilku kilometrach mocnego tempa jechało mi się już zdecydowanie lepiej i szybko dojechałem do Zabierzowa, a potem przez Balice do domu.

Do Jaworzna

Poniedziałek, 10 listopada 2014 · dodano: 11.11.2014 | Komentarze 0

Powrót do domu na rowerze. Pogoda piękna, więc postanowiłem trochę wydłużyć trasę. Najpierw szybko dojechałem do Skały, a potem z wiatrem w plecy do Olkusza. Dalej trasa przez Bukowno do Jaworzna. Dawno nie jechałem tego odcinka z Olkusza do Bukowna. W lasach miejscami asfalt mokry i zdecydowanie chłodniej. Przejazd Bukowską dosyć szybki ze względu na zapadający zmrok i znaczne ochłodzenie.

100 000 m przewyższenia

Niedziela, 9 listopada 2014 · dodano: 09.11.2014 | Komentarze 0

Po wczorajszych deszczach dzisiaj już na szczęście sucho. Ochłodziło się jednak i tylko 11 stopni, a w dodatku mocno zamglone było wszędzie. Pojechałem przez Kryspinów, Wołowice i Czernichów do Łączan. Jechało się dobrze, bo wiatr zawiewał w plecy. W Łączanach przejechałem na drugą stronę Wisły i ruszyłem w kierunku Skawiny. Mimo wiatru w twarz jechało mi się bardzo dobrze. Szybko przejechałem przez Skawinę i ścieżką wzdłuż Wisły wróciłem do Krakowa. Pierwszy raz udało mi się przekroczyć 100 000 m przewyższenia w sezonie. Duża w tym zasługa wyprawy, podczas której miałem ponad 50 000 przewyższenia z sakwami.

Kalwaria i Stryszów

Czwartek, 6 listopada 2014 · dodano: 07.11.2014 | Komentarze 0

Cały czwartek wolny, więc szkoda byłoby nie skorzystać z takiej okazji, tym bardziej, że pogoda dopisuje. Dzisiaj postanowiłem pojechać w kierunku Kalwarii. Początek trochę ciężki, bo pod wiatr. Dojeżdżam do Skawiny, a dalej prosto w stronę Kalwarii. Potem kawałek główną drogą w kierunku Wadowic i odbijam na Stryszów. Super podjazd z fajnymi widokami. Potem szybki zjazd i jadę w kierunku Izdebnika. Powrót z wiatrem w plecy, więc jechało się świetnie. Po drodze jeszcze kilka podjazdów i dojeżdżam do Krzywaczki. Tam odbijam na Radziszów, a dalej przez Skawinę i Tyniec wracam do Krakowa. Super wyjazd, cieplutko, momentami około 20 stopni. Zapowiadało się na deszcz, ale spadło tylko kilka kropli, a momentami nawet pojawiało się słońce. Nie przypuszczałem, że w listopadzie będę jeździł w krótkich spodenkach.