Maj, 2014

Uciekając przed deszczem

Wtorek, 27 maja 2014 · dodano: 28.05.2014 | Komentarze 0

Zajęcia dopiero popołudniu, więc była chwila, żeby się przejechać. Pogoda trochę niepewna, ale postanowiłem zaryzykować. Ruszyłem trasą IC, świeciło słońce, a wiatr lekko pomagał. Szybko dojechałem do premii górskiej i przed sobą zobaczyłem ścianę deszczu. Szybki nawrót i udało się uciec bez zmoczenia. Dalej pojechałem do Liszek, gdzie skręciłem na Wołowice. Tam z boku nadciągała kolejna ulewa. Trzeba było znowu mocniej nacisnąć na pedały. Kawałek dalej znowu musiałem uciekać przed ulewą. Na szczęście się udało i do Krakowa dojechałem suchy.

Odpocząć

Niedziela, 25 maja 2014 · dodano: 26.05.2014 | Komentarze 0

Cały dzień spędzony nad projektem i wieczorem musiałem już chwilę odpocząć. Czasu nie było dużo, ale starczyło na krótką pętelkę. Standardowo przez Wolę Justowską, Kryspinów, Czernichów i powrót przez Bielany. Na koniec jeszcze podjazd pod Kopiec Kościuszki. Fajna górka, 1,5 km i nachylenie miejscami 8%.
Na Kopcu
Na Kopcu © Majorus
Kopiec Kościuszki
Kopiec Kościuszki © Majorus

Na obiad do dziadków

Sobota, 24 maja 2014 · dodano: 24.05.2014 | Komentarze 0

Dzisiaj pogoda też miała być piękna, zapowiadali co prawda przelotne burze, ale się nie zraziłem i postanowiłem pojechać do dziadków w góry. Rano trochę zaspałem i wyjechałem godzinę później niż planowałem. Od rana bardzo ciepło. Piękna pogoda, bezchmurne niebo, a wiaterek trochę chłodził. Szybko dojeżdżam do Tyńca i Skawiny. Dalej jadę w stronę Kalwarii. Na podjazdach słońce mocno daje się we znaki. Potem jadę super bocznymi drogami przez Wysoką, Babicę aż do Wadowic. Tam też wjeżdżam na kolejną boczną drogę do Wieprza. Ostatnie kilometry już z lekkimi chmurkami. Kawałek za Andrychowem nawet łapie mnie przelotny deszcz, przynajmniej się ochłodziłem. Potem obiad i przerwa u dziadków. Koło 15 zaczęła się burza z gradem. Miałem nadzieję, że szybko przejdzie, ale padało do 17. Potem się trochę przejaśniło i zacząłem się zbierać. Niestety nadciągała kolejna burza. Postanowiłem zaryzykować i ruszyłem w deszczu. Szybko przejechałem przez Andrychów i dojechałem do Wieprza, gdzie przestało padać. Po chwili droga była sucha i szybko leciałem do domu. Błyskawicznie dojechałem do Zatora, a potem przez Łączany, Czernichów i Bielany wróciłem do Krakowa. Udało się zrobić całkiem fajny dystans w mocnym tempie.
Pusta ścieżka wjazdowa do Krakowa
Pusta ścieżka wjazdowa do Krakowa © Majorus

Trasa IC mega + podjazd pod zoo

Czwartek, 22 maja 2014 · dodano: 22.05.2014 | Komentarze 0

Kolejny piękny dzień, a ja siedzę na zajęciach do 16:30. Wróciłem i jakoś nie moglem się zebrać. W efekcie ruszyłem dopiero koło 17:30. Dzisiaj w planie trasa IC. Na giga nie było czasu, ale mega pasowało mi dzisiaj idealnie. Szybko dojechałem do Kryspinowa i zacząłem wspinaczkę na pierwszą premię górską. Jechało się super, bo wiatr mocno zawiewał w plecy. Potem zjazd do Rudna i kolejny podjazd. Tam też zmieniam kierunek wiatru i już teraz do samego domu muszę się zmagać z wichurą. Kilka podjazdów i kolejna premia górska. Dalej zjazdy do Kryspinowa i powrót przez Wolę Justowską. Pod koniec odbijam jeszcze w bok i zaliczam podjazd pod zoo.

Krótko

Środa, 21 maja 2014 · dodano: 21.05.2014 | Komentarze 0

Dzisiaj jeszcze cieplej, ale niestety nie było czasu na więcej kilometrów. Wyjechałem z Krakowa koło 17 w kierunku Kryspinowa. Koło stawów spotykam masę kolarzy czekających na IC. Ja niestety muszę jechać krótszą pętlą. Do Czernichowa jedzie się super. Wiatr mocno wieje w plecy, a słońce przyjemniej grzeje. Powrót był już zdecydowanie gorszy. Cały czas pod mocny wiatr, a dodatkowo musiałem się bardzo spieszyć, żeby zdążyć na wieczorne zajęcia.

Trochę pagórków po zajęciach

Wtorek, 20 maja 2014 · dodano: 20.05.2014 | Komentarze 0

Dzisiaj pogoda jeszcze lepsza, cieplutko i prawie bez wiatru. Niestety zajęcia do 16:30. Wróciłem do domu i od razu pojechałem do Skały. Podjazd poszedł dzisiaj bardzo sprawnie. Potem zjazd do Ojcowa i kawałek za kapliczką na wodzie odbijam na podjazd w stronę Jerzmanowic. Tutaj super niespodzianka, dziurawy asfalt zastąpili nowym, idealnym :) Szkoda, że nie zrobili go do samej góry, bo końcówka podjazdu już po dziurach. Dalej super droga przez Szklary i wyjeżdżam koło Krzeszowic. Kieruję się na Zabierzów. Kawałek dalej dojeżdża do mnie jakiś kolarz z Bikeholicy Kraków. Dalej jedziemy razem ze zmianami do Balic. Tam każdy jedzie dalej w swoją stronę. Ja kieruje się jeszcze na Bielany i wzdłuż Wisły wjeżdżam do Krakowa.

Test butów

Poniedziałek, 19 maja 2014 · dodano: 20.05.2014 | Komentarze 2

Po tygodniu przerwy spowodowanej pogodą, przeziębieniem i juwenaliami wreszcie wybrałem się na rower. Jeszcze lekko przeziębiony, ale nie mogłem się powstrzymać. Pogoda piękna, a w dodatku musiałem przetestować nowe spd. Zajęcia skończyłem o 17 i od razu ruszyłem do Kryspinowa. Potem Czernichów i Łączany cały czas z wiatrem. Jechało się super. Potem nawrót za mostem i powrót główną drogą przez Brzeźnicę i Skawinę. Mimo lekkiego osłabienie jechało mi się nadzwyczaj dobrze. Buty super. Nic nie ciśnie, dobrze trzymają nogę, jednak Spec przyzwyczaił do dobrej jakości.

Wiatr

Sobota, 10 maja 2014 · dodano: 10.05.2014 | Komentarze 0

Dzisiaj według prognoz miał być silny wiatr i taki rzeczywiście był. Poprawić się miało dopiero pod wieczór, dlatego w trasę ruszyłem koło 16. Na początek podjazd do Skały. Jechało się fatalnie. Wiatr z boku, albo prosto w twarz. W efekcie w Skale średnia zaledwie 24,5 km/h. Potem pojechałem w kierunku Słomnik. Teraz już z super wiatrem w plecy, a do tego w większości lekko w dół. Asfalt idealny, więc jechało się super. Dalej skręciłem na Proszowice i dojechałem aż do Nowego Brzeska. Teraz czekało mnie jeszcze prawie 50 km powrotu pod wiatr. O dziwo jechało się nieźle. Szybko dojechałem do Niepołomic, a potem boczną drogą ominąłem Wieliczkę i do Krakowa wjechałem przez Bieżanów. Pod koniec już troszkę brakowało sił, bo zbyt późno ruszyłem z Krakowa i nie miałem czasu na choćby jedną przerwę.

Setka po pagórkach

Czwartek, 8 maja 2014 · dodano: 10.05.2014 | Komentarze 1

Na uczelni miałem tylko jedne zajęcia i całe popołudnie wolne. Pogoda ciągle ładna, więc pojechałem na dłuższą pętlę. Najpierw do Kryspinowa, a potem trasą IC do Rudna. Po drodze kilka podjazdów i dosyć mocny wiatr cały czas w twarz. Potem pojechałem do Alwerni, żeby zaliczyć podjazd pod klasztor i kawałek dalej kolejna ścianka do Grojca. Powrót też trasą IC z kolejnymi podjazdami. Wiat zmienił trochę kierunek i wiał z boku. Jechało mi się jakoś ciężko i kolejne podjazdy coraz bardziej męczyły. Potem zjazd do Cholerzyna i zdecydowałem się jeszcze dokręcić trochę kilometrów przez Czernichów i Wołowice. W efekcie wyszła kolejna setka z niezłym przewyższeniem.
Pole rzepaku przed Alwernią
Pole rzepaku przed Alwernią © Majorus

Wreszcie setka

Wtorek, 6 maja 2014 · dodano: 06.05.2014 | Komentarze 0

Wreszcie udało się przejechać jakąś setkę w dobrym tempie i z niezłą ilością przewyższenia. Miała dzisiaj być jakaś krótsza trasa, ale odwołali mi hiszpański i miałem całe popołudnie wolne. Wyjechałem koło 16:30 w stronę Skały. Piękna pogoda, lekki wiaterek i słońce. Podjazd do Skały poszedł bardzo sprawnie, trochę pomagał wiatr. Potem zjazd w kierunku Ojcowa i super droga do Olkusza. Nie dojeżdżam do samego miasta i wcześniej odbijam na Zederman. Potem super drogi przez Osiek, Zawadę, Czerną i do Krzeszowic. Pogoda trochę się pogorszyła, zrobiło się chłodniej. Powrót do Krakowa trasą IC przez Mników i Kryspinów.