Sierpień, 2015

Wrocław

Poniedziałek, 31 sierpnia 2015 · dodano: 02.09.2015 | Komentarze 1

Wyjazd do Wrocławia już od dawna chodził mi po głowie. Tym razem zdecydowałem się pojechać. Wiatr miał dopisywać, bo prognozy zapowiadały południowo-wschodni. Największym problemem miał być upał. Z domu wyjechałem dosyć późno, bo dopiero 9:15. Od razu było bardzo gorąco. Przez Mysłowice pojechałem do Mikołowa. Na początek trochę pagórków, ale jechało się nieźle. Potem krótki odcinek główną drogą do Gliwic i przejazd przez całe miasto. Dalej jadę na Pyskowice i wjeżdżam na główną drogę w kierunku Wrocławia. W Toszku pierwsza przerwa. Trzeba uzupełnić zapasy picia i trochę odpocząć. Na rynku chłodzę się też w fontannie. Dalej jadę w kierunku Opola i dopada mnie pierwszy kryzys. Robi się niesamowicie gorąco i już po chwili muszę zrobić przerwę w Izbicku, żeby dokupić picia. Po przerwie jedzie mi się całkiem nieźle. Do centrum Opola nie wjeżdżam, jadę obwodnicą. Za Opolem ruch trochę większy, a upał nie odpuszcza. Cały czas koło 37-38 stopni, a temperatura asfaltu przekracza 50 stopni. W Skorogoszczu trochę dłuższa przerwa pod sklepem, żeby coś zjeść i kupić picie. Po jedzeniu jedzie mi się już lepiej i do Wrocławia dojeżdżam już bez przerwy koło 19:30. Upał bardzo mocno dał mi się we znaki, dobrze, że wiatr znacznie pomagał, tylko momentami zawiewał z boku. Sama trasa dosyć nudna, w większości płaska. Spodziewałem się, że będzie większy ruch, ale nie było najgorzej.

Rynek w Toszku
Wreszcie Wrocław © Majorus

Szybko z Poznania

Czwartek, 27 sierpnia 2015 · dodano: 30.08.2015 | Komentarze 0

Szybka trasa po praktykach. Wiatr już trochę słabszy i udało się utrzymać fajne tempo. Najpierw główną do Jerzykowa, dalej na Kicin i Czerwonak. Potem jeszcze do Biedruska i powrót do Poznania pod wiatr. Wróciłem tuż przed zachodem.

Dłuższa pętla z Poznania

Środa, 26 sierpnia 2015 · dodano: 26.08.2015 | Komentarze 0

Dzień prawie cały wolny, praktyki dopiero na 16, więc pojechałem trochę dalej. W planach miałem pętlę 105 km, ale za Biedruskiem okazało się, że moja trasa wiedzie przez poligon i nie można było dalej jechać. Zmieniłem trochę trasę i dojechałem przez Murowaną Goślinę do Skoków. Potem bocznymi drogami w kierunku Rogoźna i dalej przez Długą Goślinę, Powrót przez Czerwonak z mocnym wiatrem w twarz. Końcówka to przebijanie się przez korek do Poznania. Pod domem stuknęło mi 9000 km w tym sezonie.

Krótko z Poznania

Poniedziałek, 24 sierpnia 2015 · dodano: 26.08.2015 | Komentarze 0

Pierwszy wypad z Poznania. Nie miałem dużo czasu, więc pojechałem w kierunku Pobiedzisk przez Puszczę Zielonkę. Do Pobiedzisk przez Wierzonkę i Tuczno. Powrót główną drogą do Poznania. Cały czas płasko i mocny wiatr z południa.

Powrót z imprezy

Niedziela, 23 sierpnia 2015 · dodano: 26.08.2015 | Komentarze 0

Powrót z Rabki do dziadków w góry po imprezie. Wyjechałem dopiero o 12:30. Początek sporo pagórków i sakwa trochę ciążyła. Przez Jordanów pojechałem do Makowa i dalej przez Suchą do Wadowic. Dość duży ruch, ale na szczęście wiatr w plecy. W Wadowicach jakaś impreza sportowa na rynku. Z Wadowic główną drogą do Andrychowa i potem do Bolęciny. Jak na jazdę z sakwą, to jechało się całkiem znośnie.

Do Rabki na imprezę

Sobota, 22 sierpnia 2015 · dodano: 02.09.2015 | Komentarze 0

Znajomi zaprosili mnie na imprezę do Rabki. Postanowiłem dojechać tam od dziadków na rowerze, ale żeby nie było za prosto, to pojechałem przez Słowację. Wyjeżdżam po 11. Na początek w miarę sprawnie z wiatrem w plecy przez Czaniec do Porąbki. Dalej do Żywca i jadę w kierunku Korbielowa. Wiatr się odwraca i zaczyna wiać w twarz. Przed Jeleśnią lekki deszczyk, chociaż ciężko to nazwać deszczem, spadło kilka kropli i tyle. Szybko wjeżdżam na przełęcz i tam robię przerwę na jedzenie. Pierwszy raz jadę z sakwą na szosie, jedzie się nieźle, trzeba uważać tylko na nierównościach, bo obija się o koło. Na granicy zrobiło się chłodno, po jedynie 17 stopni i musiałem się ubrać. Na Słowacji droga w fatalnym stanie, bo robią kanalizację i co chwilę ruch wahadłowy. Znowu robi się 20 stopni i po kilku kilometrach trzeba się rozbierać. Potem odbijam na Bobrov, bardzo fajna droga z super asfaltem. Po chwili wjeżdżam do Polski. Za Jabłonką odbijam na Czarny Dunajec i jadę skrótem do Pieniążkowic przez Zatłuczne i Odrowąż. Super trasa, ale mocno męcząca, cały czas ścianki po 7-8%. Gdyby nie chmury, to byłaby piękna panorama Tatr, a tak to widać tylko zarysy gór. Za Pieniążkowicami jeszcze jeden podjazd i do Rabki cały czas w dół.
Krótka wizyta na Słowacji
Krótka wizyta na Słowacji © Majorus
Wracam do Polski
Wracam do Polski © Majorus
Gdyby nie pogoda, to miałbym super widoki
Gdyby nie pogoda, to miałbym super widoki © Majorus

Do dziadków

Piątek, 21 sierpnia 2015 · dodano: 26.08.2015 | Komentarze 0

Szybka trasa do dziadków w góry. Po drodze jeszcze podjechałem do Chrzanowa odwieźć dokumenty. Przed Babicami pomogłem się pozbierać kolarzowi po dosyć przykrej wywrotce na skrzyżowaniu. Dalej droga standardowo przez Zator, Wieprz i Andrychów. Wiatr trochę przeszkadzał, ale jechało się nieźle.

Krótko

Czwartek, 20 sierpnia 2015 · dodano: 21.08.2015 | Komentarze 0

Dzisiaj trochę mniej czasu na rower, więc tylko szybka pętla koło Sierszy. Już po pierwszych 10 km jazdy pod wiatr miałem dosyć i chciałem zawrócić do domu. Wiatr znowu bardzo silny i jechało się fatalnie. Dopiero po zmianie kierunku jazdy można było już spokojniej kręcić. Powrót do domu przez Bukowno i Sosinę.

Pszczyna

Środa, 19 sierpnia 2015 · dodano: 19.08.2015 | Komentarze 0

Dzisiaj zebrałem się trochę wcześniej i o 16 ruszyłem w kierunku Pszczyny. Początek trasy super, bo z mocnym wiatrem w plecy, miejscami na płaskich odcinkach można było spokojnie jechać 40-50 km/h. Trasa przez Imielin, Bieruń, Jedlinę, Bojszowy do Pszczyny. Tam dojechałem na rynek i zacząłem powrót pod wiatr. Jechało się fatalnie, miejscami ciężko było przekroczyć 20 km/h. Najgorszy był fragment do Brzeszcz, dalej przez Oświęcim i Chełmek już lepiej.

Zamek w Pszczynie
Zamek w Pszczynie © Majorus

Wieczorna pętla

Wtorek, 18 sierpnia 2015 · dodano: 18.08.2015 | Komentarze 0

Dzisiaj zebrałem się dopiero po 17, więc nie było czasu na dłuższą trasę. Najpierw miałem jechać przez Balin i Chrzanów do Płazy, ale zdecydowałem się dojechać do Alwerni. Cały czas pod mocny wiatr, ale jechało się nieźle. Podjazd pod klasztor poszedł błyskawicznie, prawie cały czas w siodle. Dalej już z wiatrem do Babic, a potem przez Libiąż do Chełmka. Powrót przez Jeleń.