Bałkany 2013 - Dzień 27.

Niedziela, 4 sierpnia 2013 · dodano: 29.11.2013 | Komentarze 0

Rano zbieramy się bardzo szybko. Już o 8:30 siedzimy na rowerach. Pośpiech nie był przypadkowy, chcemy jak najszybciej dojechać nad morze i zrobić sobie kolejny luźniejszy dzień na plaży. Na początek czeka nas trochę podjazdów, ale szybko dajemy sobie z nimi radę i zjeżdżamy nad wodę. chcemy wykorzystać dopołudniowe godziny do maksimum. Temperatura jest w miarę przyjemna, chyba że już zdążyłem się przyzwyczaić do upałów. Po 40 km robimy sobie przerwę na świetnej plaży. Ludzi jest niewiele, a jedyni jakich spotykamy to oczywiście Polacy. Nad morzem siedzimy ponad 4 godziny co chwilę wchodząc do morza. Występowały tam jakieś dziwne prądy, ponieważ miejscami przy powierzchni woda była lodowata. Fajnie tak posiedzieć nad morzem po kilkudziesięciu kilometrach. Taka przerwa jednak bardzo rozleniwia i nie chce się ruszać dalej. Od Polaków dostajemy arbuza i wodę na drogę. Wreszcie przed 15 ruszamy. W Karlobag robimy zakupy. Już myśleliśmy, ze się nie uda, bo była niedziela, ale to jednak spore miasteczko. Potem czeka nas dosyć spory podjazd. Problem pojawia się przy szukaniu noclegu. Nigdzie nie ma żadnych domów. Do najbliższej wioski musielibyśmy sporo odbić z naszej drogi i zjechać w dół. Wreszcie dostrzegamy kilka domów na odludziu. Udaje się za pierwszym razem. Rozbijamy się na polu kawałek od domu. Od gospodarzy dostajemy zapas wody potrzebny na cały wieczór.