Bałkany 2013 - Dzień 29.

Wtorek, 6 sierpnia 2013 · dodano: 01.12.2013 | Komentarze 0

Dzisiaj nigdzie się nam nie spieszyło. Chcieliśmy dojechać ja najbliżej Zagrzebia czyli około 110 km. Nie chcieliśmy się jeszcze wieczorem pchać do miasta, bo potem pewnie byłby problem z noclegiem. Pospaliśmy trochę dłużej i o 9:30 pożegnaliśmy się z gospodarzami. Na początek czekał nas podjazd na przełęcz 888 m n.p.m. Droga była na szczęście częściowo zacieniona. Żar lał się z nieba, ale jechało się dobrze. Kawałek dalej zrobiliśmy sobie przerwę przy źródełku z wodą. W miejscowości Jospidol wypatrzyłem przy drodze drzewo z gruszkami i mocno się nimi najedliśmy. Kawałek dalej kolejny postój, tym razem na śliwki. Dalsza droga była mocno pagórkowata. W Karlovac zrobiliśmy większe zakupy i ruszyliśmy w stronę Zagrzebia. Zrobiło się kompletnie płasko. Znaleźliśmy nocleg we wsi kilka kilometrów przed stolicą. Było w nim trochę przypadku, bo zatrzymało się przy nas auto gdy pytaliśmy o możliwość rozbicia namiotu w ogródku. Kobieta z auta zaprosiła nas do siebie do domu obok. Było ciężko się dogadać, na szczęście nasze polski i chorwacki są do siebie trochę podobne. Dostaliśmy kiełbasę, a potem gospodyni ugotowała nasz makaron i zrobiła nam do niego sos z mięsem. Na deser dostaliśmy jeszcze arbuza, a koło naszego namiotu było drzewo ze śliwkami. Mogliśmy też skorzystać z łazienki. Chorwacja kolejny raz nas nie rozczarowała.