Passo dello Stelvio 2012 - dzień 25.

Środa, 8 sierpnia 2012 · dodano: 03.09.2012 | Komentarze 1

Poprzedniego dnia wieczorem sprawdziłem na nawigacji nasze położeni i coś mi nie pasowało. Podobno byliśmy rozbici tuż obok torów kolejowych. Ale gdzie tu tory? Przed nami wielkie pole, a za nami gęsty las. W nocy okazało się, że jednak były tory tuż za naszym namiotem w lesie. Kolejny raz spaliśmy tuż obok jeżdżących pociągów. To była też pierwsza chłodna noc od dawna. Rano też spotkał nas dziwny widok. Wychodzimy z namiotu, a niebo jest całkowicie zachmurzone. Wstaliśmy trochę wcześniej, bo o 7:00, bo chcieliśmy zrobić dość sporo kilometrów, żeby wrócić do domu dzień wcześniej. O 8:00 ruszamy w drogę. Początkowo kilka pagórków, ale jedzie się dobrze. Zjeżdżamy z głównej drogi i jedziemy bocznymi. Kilka razy zaczynało lekko padać, ale na szczęście szybko przestawało. Szybko robimy kolejne kilometry i docieramy do przejścia granicznego w Komarnie. Tam też kolejny raz widzimy Dunaj, który opuściliśmy dawno temu w Austrii. Robimy zakupy i dalej jedziemy drogą nr 511 przez Słowację. Pogoda robi się bardzo ładna. Wieje dość mocny wiatr w twarz, ale na szczęście jest płasko. Czas i kilometry bardzo szybko lecą. Wieczorem zaczynamy szukać noclegu i znowu udaje się za pierwszym razem. Olek wykorzystuje swoją znajomość czeskiego i możemy się rozbić na ogródku. Dostajemy kubeł ciepłej wody do kąpieli, dodatkowo gospodyni przynosi nam pomidory, ogórki i paprykę. Po chwili przychodzi gospodarz i przynosi nam piwo. Jest zainteresowany naszą wyprawą i od razu robi nam zdjęcia. Widzi, ze zaczynamy robić sobie kolację i po posiłku zaprasza nas do altanki w swoim ogrodzie na wino domowej roboty. Zjadam prawie pół kilo makaronu z sosem i kiełbasą. Już wiemy, ze wrócimy dzień wcześniej, więc bez sensu wieźć tyle jedzenia jeszcze kupionego na tanich Węgrzech. Po jedzeniu udajemy się do altanki, gdzie dostajemy wino, potem piwo i jakieś słone rzeczy do przegryzania. Dość długo rozmawiamy z gospodarzem o sytuacji w Polsce, na Słowacji i o naszej wyprawie. Wymieniamy się z nim również mailami. Musimy się jednak pożegnać i pójść spać, ponieważ następnego dnia mamy sporo kilometrów do przejechania.

Poranny widok na Zirc © Majorus

Nie wiedziałem, że mam swój pensjonat na Węgrzech © Majorus

Słoneczniki w dość kiepskim stanie © Majorus

Docieramy na Słowację © Majorus

Płasko i pod wiatr © Majorus

Robi się piękna pogoda © Majorus

W tle pagórki, z którymi zmierzymy się następnego dnia © Majorus