Pogórze Wielickie

Czwartek, 15 listopada 2012 · dodano: 15.11.2012 | Komentarze 0

Rano paskudna pogoda, mgła, zimno i wiatr. Myślałem, że nie uda się dzisiaj nigdzie wyskoczyć, ale około południa zaczęło się rozpogadzać. Wyszło słońce i trochę się ociepliło. O 13 wyjechałem z Krakowa. Początkowo pojechałem w stronę Tyńca kawałek ścieżką rowerową nad Wisłą. Dalej skierowałem się do Skawiny i Radziszowa. Tam zacząłem moją dzisiejszą przygodę z poważniejszymi podjazdami. Pierwsza górka była najgorsza za wszystkich. Podjeżdżałem ją już 2 razy wcześniej i za każdym razem wydaje mi się, że nigdy się nie skończy. Niby to tylko kilometr podjazdu, ale cały czas nachylenie jest bardzo duże i większość muszę jechać na przełożeniu 1:2. Dalej kilka kolejnych pagórków i droga przez Mogilany i Świątniki Górne. Miejscami asfalt fatalny. Słońce do tej pory ładnie grzało i było mi dość ciepło. Wszystko zmieniło się kawałek dalej, gdy skręciłem na Wieliczkę. Wreszcie zaczęły się zjazdy, ale były w cieniu. Miejscami na poboczu było sporo szronu. Wtedy zacząłem żałować, że nie zabrałem ze sobą cieplejszych rękawiczek. Szybko dojechałem do Wieliczki i główną szosą ruszyłem w stronę Krakowa. W połowie drogi pojawiła się lodowata mgła. Temperatura spadła do 2,1 stopnia. Ręce i stopy miałem już kompletnie zmarznięte. Na szczęście szybko dotarłem do Krakowa. W mieście było trochę cieplej, bo "aż" 5,4 stopnia. Trasa dość męcząca. Bardzo dużo podjazdów, z czego większość o dużym nachyleniu. Dzisiaj w Krakowie stał się chyba jakiś cud, bo pierwszy raz nie stałem na żadnych światłach.