Mglisty wypad

Środa, 21 listopada 2012 · dodano: 21.11.2012 | Komentarze 2

Dzisiaj miałem dość dużo wolnego, więc chciałem przejechać jakąś trochę dłuższą trasę. Pogoda w Krakowie była niezła. Zachmurzone i chłodno, ale za to sucho. Koło zacząłem przebijać się przez miasto na północ. Chciałem pojechać do Skały i wrócić do Krakowa inna drogą niż zwykle. Wyjechałem z miasta przez Zielonki i już tu zaczęła się psuć pogoda. Najpierw pojawiła się lekka mgła i mocny, zimny wiatr. Na szczęście wiało z tyłu albo z boku i jechało się nieźle. Niska temperatura nie przeszkadzała, bo praktycznie cały czas było pod górę. Jednak im dalej od Krakowa tym było gorzej. Mgła powoli gęstniała i widoczność ograniczała się do 30-50m. Dodatkowo pojawiła się lekka mżawka i już po chwili byłem cały mokry. Dojechałem we mgle do Skały i zdecydowałem się wracać jak najszybciej tą samą drogą. Szukanie innych opcji w taką pogodę nie miało sensu. Ruszyłem spokojnie w dół. Jechałem dość wolno, bo było bardzo kiepsko widać i droga zrobiła się śliska. Na zjazdach już mocniej odczułem, że były tylko 2 stopnie powyżej zera. Przy wjeździe do miasta zrobiło się zdecydowanie lepiej. Już nie było tak mokro, a mgła trochę odpuściła.